Anlita catering i Stockholm

De flesta bokade möte har ingen fysisk person som har möjlighet att ta hand om fikat. Då är en catering i Stockholm perfekt att anlita för bröd och mat.

Styrelsemötet för den lokala fotbollsklubben är bokat och klart. Kenneth som brukar ordna fikat har denna gången inte möjlighet får de dock veta kort innan. Det uppstår ett febrilt mailande mellan de andra styrelsemedlemmarna. Alla har fullt upp och har inte tid att vare sig göra smörgåsar eller på annat sätt ordna det.

Anders, en av de ordinarie ledamöterna, lovar att se om det finns någon i familjen som kan hjälpa till. Någon timme senare skickar han ut ett mail till samtliga att hans dotter tagit på sig att beställa något matigt hos en cateringfirma i Stockholm, som också ska köra ut det till möteslokalen.

Catering – ett återkommande inslag

Dagen för mötet körde Anders ut till lokalen tidigt, för att ta emot den cateringfirma som skulle komma från Stockholm. Han satte även på kaffe, dukade och förberedde mötet genom att lägga fram föregående mötets protokoll och den dagordning de skulle gå efter denna gång.

Mötet sattes igång och när de kommit halvvägs tyckte alla att det var dags att fika. Anders log finurligt och kände sig mycket nöjd med dotterns engagemang. Ur kylskåpet tog han fram en smörgåstårta som nog fick många munnar att vattnas. Det visade sig att den var lika god som den såg ut och de var rörande överens om att detta skulle bli ett stående inslag under deras möten framöver.

Publicerat den
Kategoriserat som Catering